Start Jaar van Johannis de Rijke

Op 6 december 2023 is het Jaar van Johannis de Rijke ingeluid met de onthulling van een buste en gedenknaald door de Japanse ambassadeur H. Minami in Nederland, Burgemeester Tjapko Poppens van de gemeente Amstelveen, secretaris Johan Sturm van Stichting Johannis de Rijke, Helenus (Peer) de Rijke en voorzitter Theo van de Gazelle van Stichting Blauwe Lijn op de begraafplaats Zorgvlied.

Buste en gedenknaald

Het plaatsen van de buste en gedenknaald was een initiatief van de gemeente Amstelveen, eigenaar van begraafplaats Zorgvlied in Amstelveen waar Johannis de Rijke is begraven.

Begraafplaats Zorgvlied had behoefte aan dit gedenkteken vanwege de vele bezoekers van dit graf. Op 6 december onthaalde begraafplaats Zorgvliet de genodigden op koffie met taartjes en een feestelijke lunch, betaald door het bedrijf van een nazaat van Johannis de Rijke: CE Special Courier. Het geslaagde evenement was georganiseerd door begraafplaats Zorgvlied, Stichting Blauwe Lijn en de Stichting Johannis de Rijke.