Producten voor verschillende doelgroepen

Onze producten zijn geschikt voor allerlei partijen

De Stichting Blauwe Lijn maakt de volgende producten. Dit doen wij in samenwerking met onze vrijwilligers en partners. De verdiensten van deze producten zijn ten bate van de Stichting Blauwe Lijn.

Onze producten

Trésor

De Stichting onderhoudt en vult het Digitaal Trésor der Hollandsche Waterbouw. Dit is een portal dat toegang geeft tot een overzicht van Nederlandse water(bouw)kundige schrijvers en toegang biedt tot digitale exemplaren van hun publicaties. Het trésor is gratis en vrij toegankelijk via deze website.

Lezingen

Stichting Blauwe Lijn verzorgt op verzoek lezingen voor studenten, het bedrijfsleven, overheid en onderwijs. Wij kunnen op maat een interessant verhaal maken, daarbij rekening houdend met een specifiek gebied of waterprobleem.
In verband met Corona werken wij aan digitale lezingen.

meer informatie

Inspiratieboeken

Om iedereen van 8 tot 88 jaar om betrekken bij de huidige en toekomstige waterproblemen ontwikkelen wij op maat inspiratieboeken. In 2021 zal een eerste inspiratieboekenreeks worden gelanceerd. Het eerste inspiratieboekje “Het water geeft en neemt” is gepresenteerd op 28 september 2020.

Tourtocht

Tourtochten

De Nederlandse Waterwerken zelf beleven en meer leren over de water(groot)meesters? Kennismaken met de bedrijven die nu werken aan een veilig en duurzaam Nederland? Stichting Blauwe Lijn maakt op maat tourtochten. Dit zijn wandelingen, tochten met een bus of over het water met een oude Klipper, Tjalk of Aak. Voor het onderwijs bieden we speciale tourtochten aan, onze Watermeesterlijke onderwijspakketten voor het basis- en middelbaar onderwijs. HBO-, MBO en Wetenschappelijk onderwijs. Daar ga je zelf aan de slag met een waterprobleem en kan je in de voetsporen treden van onze watergrootmeesters en watertechnici. Wij hebben verschillende routes op de plank liggen. Vraag ernaar, en wij werken een tourtocht op maat uit.

Hackathons

In een groep werken aan een opdracht is veel leuker dan alleen achter je computer. Wij bedenken voor de opleiding (Civiele) Techniek, Watermanagement en Ruimtelijke Ordening Hackathons voor het MBO, HBO en Wetenschappelijk onderwijs een wateropgave die passend is om met een grotere groep uit te voeren. Dit zijn opdracht waar je met elkaar in een ruimte een langere tijd aan werkt. Denk aan 2 of 5 dagen. Wij zoeken voor jouw school en opdracht interessante bedrijven en organisaties die gaan meehelpen om een goede oplossing te krijgen.
In verband met Corona wordt gezocht naar een passende oplossing voor de Hackathons. Hierbij hanteren wij de geldende RIVM – regels.

Blauwe Hulplijn

Ben jij student Civiel Techniek, Watermanagement of Ruimtelijke Ordening? Ben je betrokken bij een opdracht over één van onze waterproblemen of moet je juist daarop afstuderen? Goed om de blauwe hulplijn van onze watermeesters te raadplegen. Wij kunnen zoeken naar oude plannen en ideeën die onze watermeesters en watergrootmeesters hebben nagelaten. Handig toch? Je hoeft zelf het wiel niet uitvinden. Misschien bedenk je zelf wel nog een beter idee. Je kunt altijd zelf ons Trésor raadplegen. Maar je kunt ons ook vragen om advies.
Je kan kiezen uit een kant-en-klare afstudeeronderwerpen. Deze zijn speciaal ontwikkeld voor jou!

meer informatie

Watermeester(lijke) Onderwijspakketten

Voor het Nederlandse onderwijs werken wij op dit moment aan onze Watermeesterlijke onderwijspakketten. Hiermee kunnen we het basisonderwijs, middelbaar onderwijs. HBO-, MBO en Wetenschappelijk onderwijs bedienen. Een pilot is uitgewerkt met de Hogeschool Rotterdam. In Groningen gaan wij in 2021 het MBO – onderwijs betrekken.

mail@stichtingblauwelijn.nl