Maak kennis met het Digitaal Trésor

Ontdek verhalen en kennis van de Nederlandse Waterbouw

Het trésor is een digitaal bestand met biografieën van Waterschrijvers, met een focus op de Watermeesters, alsmede een directe toegang tot digitale kopieën van veel publicaties van met name de Watermeesters. Op dit moment bevat het trésor biografieën van bijna 1200 Waterschrijvers, waaronder een kleine 200 Watermeesters. Van veel Waterschrijvers is een portret beschikbaar. Verder bevat het trésor links naar meer dan 1000 downloadbare scans van publicaties van Watermeesters.

De Stichting Blauwe Lijn zoekt in bestaande bestanden, indexeert relevante documenten en neemt de metadata daarvan op in de database. Via die database kan de gebruiker dan eenvoudig het betreffende document lokaliseren en downloaden.